بهداشت ایمپلنت های دندانی
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

بهداشت ایمپلنت های دندانی

1- مسواک های بین دندانی بعد از ایمپلنت: این وسیله شبیه برس می باشد که با حرکت ساده جلو و عقب به دفعات بین دندان ها عمل تمیز کردن را انجام می دهد.

2- مسواک های معمولی و نخ دندان بعد از ایمپلنت دندان: روزی 3-2 مرتبه مسواک و یک مرتبه از نخ دندان استفاده گردد.

3- Super floss: این نوع نخ دندان از سه قسمت ساخته شده است: یک سر آن پلاستیک سخت می باشد که می توان آن را از زیر روکش و بریج ها رد کرد. قسمت بعدی ضخیم تر بوده که می تواند زیر بریج ها را به راحتی تمیز کرده و قسمت سوم مثل نخ دندان معمولی عمل می کند و جهت استفاده در دندان های طیبعی است.

4- Water jet: آب پاش های دهانی بهترین وسیله جهت نظافت نواحی ایمپلنت شده دهان می باشند. به خصوص در تمیز کردن پروتزهای هیبرید ساپورت شونده توسط ایمپلنت وسیله مناسبی می باشند.

 نقش ایمپلنت در حفظ استخوان فک چیست ؟

حجم استخوان فک علاوه بر کارآیی آن بعنوان محافظ ریشه دندان در ظاهر افراد هم تاثیربه سزائی دارد . ایمپلنت دندانی در نقاطی که دندان از دست رفته است می توانند حجم استخوان فرد را حفظ کنند ودر بهبود کیفیت زندگی افراد تاثیر به سزائی بگذارد .

 کاشت دندان چقدر زمان میبرد؟

معمولا کاشت دندان بین نیم تا دو ساعت زمان می برد که بستگی به تعداد ایمپلنت و شرایط فکی دارد علاوه بر کاشت، پیوند و سینوس لیفت زمان اضافه میبرد.

 عوارض و معایب ایمپلنت دندانی

قیمت ایمپلنت نسبت به سایر درمانها برای جایگزین کردن دندان مانند پروتز ثابت یا پرتز متحرک بیشتر است. هزینه هر واحد ایمپلنت دندان حدود ۱۵۰،۰۰۰،۰۰۰﷼است.

زمانبر بودن درمان ایمپلنت نیز از معایب دیگر ایمپلنت های دندانی است. زمانی حداقل بین ۴ تا ۹ ماه برای این درمان لازم است.

درمان ایمپلنت یک جراحی بوده و ریسکهای مربوط به جراحی را نیز دارد. از جمله این ریسک ها میتوان به احتمال عفونت وشکست درمان یا  از دست رفتن ایمپلنت دندان اشاره کرد که در این مورد نیاز به جایگزینی مجدد آن است.

ایمپلنت نیازمند معاینات دوره ای توسط دندانپزشک است.

نحوه کاشت دندان ( ایمپلنت و درمان )

پس از ایجاد بی حسی موضعی در ناحیه مورد نظر، با توجه به طرح درمان انتخابی و ضمانت استخوان، ایمپلنت در استخوان فک قرار می گیرد و برای اینکه ایمپلنت با استخوان پیوند خوبی برقرار کند به مدت 12 تا 24 هفته زمان لازم دارد.ایمپلنت پس از طی دوره پیوند استخوان (اسئواینتگریشن) ایمپلنت های پایه و بستری مقاوم را برای طرح درمان انتخابی فراهم می آورند. برای راحتی بیمار تا ساخته شدن پروتز اصلی، بر روی ایمپلنت پروتز موقت طراحی می شود تا عمل تکلم و جویدن به طور موقت انجام گردد.

قالبگیری از ایمپلنت جزء موارد حساس و دقیق در ساخت پروتز ایمپلنت می باشد و بیمار می بایست کلیه دستورات مرکز ایمپلنت معالج را با دقت اجرا نماید.





:: برچسب‌ها: برند ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: